Naar de waterval !

13 juni 2019 - Redalen, Noorwegen

Wat doet een mens op een druilerige en regenachtige dag ? Wandelen met de hond ! Terwijl al mijn buren-campers één voor één het hazenpad kiezen, besluit ik toch op verkenning te gaan hier in de omgeving. Via de app 'maps.me', een app waar je geen internetverbinding voor nodig hebt (ik kreeg de tip van een Australisch koppel die ik leerde kennen op mijn reis naar Slovenië), zie ik dat er op een paar kilometer hier vandaan een waterval is, dus ik besluit ernaar op zoek te gaan. Vol goede moed en met de rugzak vertrokken, stevige bottines aan gedaan want ik weet niet wat mij te wachten staat. De app had voor mij een wandelroute uitgestippeld, maar na een paar honderd meter splitst het pad zich op en kies ik natuurlijk de verkeerde richting. Na wat geklauter over de rotsen, merk ik dat ik de verkeerde keuze had gemaakt en het pad doodloopt. Ik moet noodgedwongen terugkeren om de andere richting te nemen. En ja, mijn tweede naam is 'lomp', dus uitgegleden en vol op mijn gat in de natte struiken ! Broek nat, bottines en kousen nat, jas nat. Ik geef niet op en ben vastbesloten de waterval te zien. Na een tijdje te hebben doorgewandeld, merk ik dat de app aangeeft dat ik op de uitgestippelde route loop. Yes ! Al gauw hoor ik ook het oorverdovend lawaai afkomstig van de waterval, tijd om waterrat Dinhjo aan te lijnen ! Wat ik te zien krijg is een mooi schouwspel ! De waterval is niet zo hoog, maar door de vele regen die gevallen is, dondert het water met een groot debiet naar beneden. Vlak erbij staat ook een heel mooi huisje en ik vraag mij af of daar daadwerkelijk iemand woont. Ik durf echter niet te gaan kijken, want wie ben ik om die mensen hun privacy te gaan verstoren... Ik besluit er wel een fotootje van te nemen want het heeft iets sprookjesachtig over zich ! De terugtocht verloopt vlekkeloos en Dinhjo loopt voor mij en kiest precies het juiste pad langs waar we gekomen zijn. Toch nog een goede neus, mijn oud beestje ! Op de camping trakteer ik mezelf op een ijsje uit de campingwinkel en kan dit vlot met de bankkaart betalen. Je hebt dus echt geen cashgeld nodig hier. Alles gaat met de kaart. En Noorwegen vind ik tot nu toe niet zo duur als Denemarken, dus het ijsje heeft mij gesmaakt ! Morgen vertrek ik richting het Sognefjord, en dan kan het echte Noorwegen zich van zijn mooiste kant laten zien. Het weer belooft ook morgen en overmorgen een stuk beter te zijn, dus ik ben superbenieuwd !

1. Beirnaert freddy:
    13 juni 2019
    Het weer is hier ook maar slecht moatje mooie foto's
  2. Ann de koker:
    Sprookjes bestaan !!! Moooii !! Xx
  3. Jeanine De Wilde:
    13 juni 2019
    Wat kan je beeldend schrijven! Ik kon me zo de hele "natte" bedoening voorstellen. Hopelijk ben je nu droog en warm ;-) De foto's spreken ook boekdelen. Ik zou een vliegje willen zijn. Ik wens je voor morgen een stralende zon toe en een trip zonder hindernissen. Als dit nog maar het begin is van alle natuurschoon dan belooft het voor de komende tijd. Slaapwel straks zus!
  4. Astrid:
    13 juni 2019
    Oh mooie vooruitzichten wat het weer betreft! En inderdaad heel leuk geschreven, ben altijd blij als je reisverslagen binnen komt.
  5. Ellen Janssens:
    Wauww!
    Ik kon het me zo voorstellen! Lijkt me een schitterende ervaring (behalve dan dat "natte" stuk :) )
    Benieuwd naar het volgende verhaal!!
  6. Liliane De Wilde:
    13 juni 2019
    Ik ben aan het oefenen om mijn memoires te schrijven na mijn pensionering ! Niet dus....
  7. Christine D haese:
    13 juni 2019
    Dit lijkt mij een mooie reis en het is leuk om je te volgen
  8. Carine:
    14 juni 2019
    Lilli voorzichtig zijn hè ,wel spannend 😱,we willen jou wel heel terug zunne. Geniet er van ,groetjes Carine.
  9. Anita van hamme:
    14 juni 2019
    Inderdaad Liliane Maps.me is ideaal als je geen internet hebt,(ook gebruikt in Aus en NZ), de natuur is daar prachtig zo te zien aan je foto’s,genieten en niet meer vallen
  10. Hilde Neckebroeck:
    14 juni 2019
    Goh Lilianeke, wreed wijs om jouw avonturen te lezen zulle! Benieuwd naar het volgend verhaal...
  11. Sofie:
    14 juni 2019
    Super!! veel plezier en succes bij de volgende trip!!