Nog steeds geen Viking te bespeuren !

24 juni 2019 - Ribe, Denemarken

De reis loopt ver ten einde en mijn verhalen worden ook korter. Ook gewoon omdat er niet veel meer te beleven valt. Opstaan en eerst een duinenwandeling doen met Dinhjo, want de locatie is daar prachtig ! Ik koop in de receptie nog wat broodjes voor onderweg en we starten onze zoektocht naar de vikings. De weg die ik volg in zuidelijke richting is wel prachtig. We rijden over de Deense wadden, door mooie natuurgebieden en piepkleine dorpjes. In deze dorpjes kan je bij de lokale bevolking honing, aardappelen en aardbeien kopen. Onderweg stoppen we nog even aan de wadden zodat Dinhjo zich nog even kan uitleven in het zilte water. Ik gooi zijn balletje in het water en hij springt het enthousiast achterna. Het water is echter onmiddellijk heel diep en Dinhjo verdwijnt met gans zijn lijf in de zee. Ik dacht dat enkel zijn pootjes nat zouden zijn. Gelukkig heb ik voor hem handdoeken mee zodat ik hem wat kan afdrogen voor hij terug de mobilhome in moet ! Zo, zijn zwemmetje heeft hij gehad voor vandaag ! En gelukkig, want naarmate de dag vordert wordt het ook hier warmer ! Niet zo erg als bij jullie in België, maar toch, voor Dinhjo met zijn pelsen manteltje aan is dit niet plezant. Mijn campertje is er eentje van bouwjaar 2003 en heeft geen airco, dus we rijden met de ramen open zodat er toch wat frisse lucht naar binnen stroomt. In Esbjerg stoppen we nog even om het kunstwerk 'Mennesket ved havet' te bewonderen. 4 grote spierwitte beelden van mannen die op een stoel zitten en over de haven uitkijken. De beelden zijn 9 meter hoog. Wel mooi om te zien. Het is ook laag water, dus we lopen nog even over het strand. Ondertussen is het 14u en nu begint het toch wel heel warm te worden. We zijn op 30 km van Ribe, het stadje dat bekend is om zijn vikingverleden. Maar ik vind het te zot om met Dinhjo nu in die hitte in het stadje te gaan rondwandelen, dus ik zoek de camping in Ribe op. We zullen morgen vroeg vertrekken en misschien kunnen we dan nog iets meepikken van het stadje, want 's avonds en 's nachts koelt het hier nog goed af, zodat het 's morgens niet te warm is. Morgen steken we de grens met Duitsland over, maar we maken toch nog een ommetje zodat ik niet vast kom te zitten in het verkeer rond Hamburg en Bremen. We slapen dan nog één keertje op een camping in Duitsland, zodat we niet te lang in de warme mobilhome moeten rijden. Ik google straks even voor een camping met een meertje of aan het water voor mijn zwemkonijn !

1. Tanja:
    24 juni 2019
    De waterrat!! 🤗
  2. Johan vanneste:
    25 juni 2019
    die vikings hebben schrik van jij !!
  3. Jeanine De Wilde:
    25 juni 2019
    De eerste keer dat ik pas de volgende morgen kan lezen en reageren... het is zo afmattend warm dat ik al vroeg in mijn bed lag, dus... ook voor jou en Dinhjo: rustig aan op de baan. Je hebt groot gelijk om nog een tussenstop te maken! Geniet er wel nog van he? Dikke kus voor jou en aaike voor Dinhjo.
  4. Wini & Rik:
    25 juni 2019
    blijven genieten tot de laatste seconde
    we zien wel uit naar jullie behouden thuiskomst
    wini & rik
  5. Beirnaert freddy:
    25 juni 2019
    Goedemorgen moatje ja aan alles komt een einde hè. Maar je hebt toch mooie dingen gezien aan de foto's zien. En je verhaal was toch niet zo kort hoor . Ale doe nog veilig verder op de baan dat je veilig thuiskomt 🐾🐾🐾🐾
  6. Anita van hamme:
    25 juni 2019
    Hou het veilig bij jou terugkeer!
  7. Ocho:
    25 juni 2019
    Hier vandaag 33 graden. Het ga wat afkoelen tegen het weekend tot 25 graden. Maar dat weet je wel zeker. Een afkoeling in het water bij de Vikings moet deugd doen?
  8. Vera Saey:
    26 juni 2019
    Zal het ook fijn vinden te horen dat jullie veilig thuis zijn
    Maar wat een belevenis ,,,jullie samen
    Ik gun het jullie van ganse ♥️Te