Laatste dag, laatste verhaal...

25 juni 2019 - Garbsen, Duitsland

Ja, aan alles komt een einde, ook aan mijn avontuur. Ik heb mijn grote droom waargemaakt om samen met mijn beste vriend Noorwegen te gaan verkennen. Ik hoop dat hij het leuk vond. Ik ben dankbaar dat we de reis zonder kleerscheuren of pijntjes (behalve de deuk van de boom in Zweden) hebben kunnen maken. Ik ben trots op mijn oude karretje want hij heeft ons toch vlotjes 5.200 km rondgereden, nog 500 erbij morgen en we zijn thuis. Wini & Rik, jullie zullen mij dus morgenavond mijn toerke zien doen met mijn varkentje, als het wat koeler is.

Ja ja Johan Vanneste, deze morgen om 09.15 uur stond ik aan het Vikingdorp in Ribe. 't Ging toch wel maar open om 10.00 uur zeker ? Daar ga ik dus niet op wachten en hup we zijn vertrokken. De eerste paar honderd kilometers gaan vlotjes en ik heb een alternatieve route via binnenwegen uitgezocht om Hamburg en Bremen te omzeilen. Het was wat knip- en plakwerk, maar ik ben toch in Hannover geraakt ! Files omzeilen lukt dus niet in Duitsland. Op de A7 van de ene 'stau' in de andere gereden. Pfff en het wordt alsmaar warmer ! Onderweg stop ik regelmatig om Dinhjo wat te laten bekomen want airco heb ik niet. Ik heb natte handdoeken op zijn bedje gelegd zodat hij daar wat afkoeling van krijgt. Zijn buik en borstje regelmatig nat gemaakt, maar het is puffen ! Ook voor mij. In de stuurcabine is het zowaar nog warmer want de zon schijnt door het raam naar binnen. En als ik de zijramen openzet, komt alleen maar warme lucht naar binnen. Dan maar een Magnum Classic gekocht in het benzinestation en gedeeld met mijn beste vriend. Ik heb de verrukkelijke chocolade er af gebeten en ja ook een paar keer aan de vanillecrème gelekt, en Dinhjo kreeg de rest ! Hij wou zelfs het stokje opeten. We hadden wel bekijks op de parking. Eindelijk rond 18 uur komt Garbsen in zicht. Ligt heel dicht bij Hannover en de autosnelweg, dus morgen zit ik onmiddellijk op koers. Mooie camping aan een meer en nu de dagjesmensen naar huis zijn, komt de rust op de camping. Het eerste wat ik gedaan heb is mijn waterrat laten zwemmen, hij ligt nu zalig te rusten in het gras. Straks nog een fris doucheke pakken en we gaan weer als nieuw zijn !

Dankjewel aan iedereen die mijn blog gevolgd heeft en voor jullie leuke commentaren ! Ik heb niet alles op foto staan, maar ik heb heel veel mooie plaatjes in mijn herinneringen... daar ga ik de rest van het jaar van genieten !

1. Astrid:
    25 juni 2019
    Bedankt om je avonturen met ons te delen. Het was fantastisch om te volgen.
  2. Jeanine De Wilde:
    25 juni 2019
    Geen blogske meer om te beschrijven hoe ze met vlag en wimpel staan te wachten tot je thuis komt? :-) Het was enorm leuk om je elke dag te volgen, net of je ons een stukje mee nam. Ik zal het missen... maar het is in elk geval een leuk idee om het bij je volgende omzwervingen terug te doen! Slaap lekker straks zus-de-kilometervreter, dikke kus en een aai voor je reisbuddy x
  3. Els:
    25 juni 2019
    Blij dat jullie genoten hebben ; bedankt om je dagen met ons te delen Lili 😍
  4. Luc Kluge:
    25 juni 2019
    Goede terugreis naar Gent toegewenst en dank om het prachtig verhaal!
  5. Beirnaert freddy:
    25 juni 2019
    Was leuk om elke dag weer uw verhaal te kunnen lezen .elke dag iets anders en steeds mooie foto's om te bewonderen meschien kan je morgen nog een laatste schrijven om het af te leren. Knuffel voor dinhjo. Groetjes en knuffel van kito 🐾🐾🐾🐾
  6. Johan vanneste:
    26 juni 2019
    lilike , 'k heb genoten van je avonturen . veilig thuis ;-)
  7. An:
    26 juni 2019
    Het was tof jullie verhalen te lezen
    Bedankt hiervoor
    Een veilige thuiskomst
    Denk wel dat je ouders heel blij zullen zijn jullie te zien
    Groetjes daar !!!!
  8. Christine D haese:
    26 juni 2019
    Het was een leuke redaktie, die reisverhalen van jou. Ik heb er van genoten, maar ik denk dat deze reis voor jou een onvergetenlijk avontuur zal zijn. Veilige thuiskomst en welkom terug in Gent. Groetjes
  9. Wini & Rik:
    26 juni 2019
    een "reisje" om niet te vergeten, zeker met je beste maatje,

welkom thuis zouden we zeggen
    wini & rik
  10. Tanja:
    Veilige rit naar huis!!!
  11. Anita van hamme:
    26 juni 2019
    Liliane heb van uw reisverhalen genoten,prachtige foto’s, hou het veilig
  12. Chris:
    26 juni 2019
    Ik heb genoten van je schrijfsels. En van je mooie foto's .
    Je hebt nog een aflevering te gaan want je thuiskomst staat nog niet op je blog. Ik kijk er naar uit naar je happy end. Groetjes.
  13. Vandepapeliere Krista:
    26 juni 2019
    Vooreerst dikke proficiat en respect om zulk een onderneming op je eentje waar te maken. Hoedje af. Dankbaar dat we toch een stukje mee mochten reizen door je beeldende verhalen en mooie foto's heen. Wens je nog een veilige terugrit toe en nogmaals, CHAPEAU