Eindelijk in Noorwegen !

12 juni 2019 - Redalen, Noorwegen

We zijn deze morgen op het gemakske vertrokken vanuit Karlstad richting Noorwegen. We steken de grens over net voorbij Charlottenberg en ook hier geen controle. We rijden verder langs nationale wegen en sommige trajecten zijn zo mooi en zo rustig. Het is hier duidelijk het land van de meren. We rijden van het ene meer naar het andere, alleen jammer dat er geen zon is, zodat de natuur niet in zijn volle pracht tot uiting komt. Maar de geur... zalig ! Af en toe ruik je de bossen, een heerlijke geur van hout ! We zoeken onderweg enkele mooie plekjes om te verpozen en te genieten van de stilte en de pracht. Ik kan nog echt emotioneel worden van deze mooie tafereeltjes ! Het valt mij ook op dat overal, zowel langs het water of in de wegbermen, prachtige lupinen bloeien, het is een zee van roze en paarse kleuren. De laatste 50 kilometer van onze trip vandaag verlopen moeizaam door wegenwerken aan de E6 rond Hamar. Kilometerslange werken en een paar keren fout gereden doordat ik vertrouwde op mijn gps en ik niet op de pijlen van de wegomleiding had gelet. Maar eindelijk toch aangekomen op camping Sveastranda in Gjövik. Ondertussen is het lichtjes beginnen regenen. Het is ook duidelijk dat het hier al heel veel geregend heeft want het water van het meer komt tot in de camping. Op de foto's kan je zien dat de bomen, de picknicktafel, het speelpleintje en het tentenveld onder water gelopen zijn. De camper staat gelukkig iets hogerop de camping zodat ik geen schrik moet hebben om morgen met mijn voeten in het water wakker te worden. Wat ik de vorige dagen nog vergat te schrijven is dat het hier licht is tot 23 u en de vogeltjes bij het ochtendgloren om 03 u al aan het kwetteren zijn ! Duidelijk langer licht hier, hoewel het maar somber licht is. Morgen blijven we hier een dagje om uit te rusten en te genieten van de omgeving (ondanks dat ze terug regen voorspeld hebben) om overmorgen door te rijden naar de Sognefjorden !

1. An:
    12 juni 2019
    Jammer jammer van het weer
    Hopelijk komende dagen veel beter
    Duidelijk te zien dat het daar al veel geregend heeft amai
    Geniet nog beiden van de ZEN sfeer groetjes
  2. Astrid:
    12 juni 2019
    Prachtige foto's en zalig om je reisverslagen te lezen. We duimen voor wat meer zon!
  3. Beirnaert freddy:
    12 juni 2019
    Het ziet er daar wel stil uit weinig volk te zien hopelijk krijg je wat beter weer groetjes 🐾🐾
  4. Jeanine De Wilde:
    12 juni 2019
    Wat ziet het er daar fantastisch uit, ondanks het sombere weer! Hopelijk klaart het op in de komende dagen. Ik duim in elk geval!
  5. Luc Kluge:
    13 juni 2019
    Héél mooi, zowel je verslag als de foto's !
  6. Anita van hamme:
    13 juni 2019
    Heb weer genoten van uw verhaal Liliane, mooie natuur
  7. Ilse:
    13 juni 2019
    mooi he Noorwegen, 't heeft toch iets bijzonders wat je nergens anders vindt... Geniet er van
  8. Albert van Altert:
    13 juni 2019
    Stille en prachtige groene omgeving. doet me denken aan de valleien te Oostenrijk. De heerlijke geur van de verschillende bloemen in de maand juni, prachtig! Vanaf juli werden de velden gemaaid op het veld gedroogd dat later als veevoeder werd gebruikt.
    Geniet nog van deze prachtige natuur en hopelijk met wat meer zon.
    Groetjes
    Albert en Marleen
  9. Dirk Van Damme:
    13 juni 2019
    Mooie foto's, als het weer nu nog mee wil...
  10. Wini & Rik:
    14 juni 2019
    geniet maar verder van de mooie natuur enkel nog de weergoden die gunstig moeten worden .
    grts wini & rik