Verkassen naar Karlstad, Zweden

10 juni 2019 - Karlstad, Zweden

Voor diegenen die niet op facebook zitten heb ik hier nog eens de foto's gepost van de prachtige zonsondergang in Höganäs die Dinhjo en ik gisteren mocht beleven op het strand. Ondertussen zijn we deze morgen noordwaarts vertrokken. We blijven in Zweden, maar willen nu ook wel eens het binnenland verkennen. Het eerste stuk hadden we autosnelweg tot in Göteborg en daarna ging het verder over de nationale weg. We willen naar Karlstad gelegen aan het Vänernmeer, dit is het grootste meer van Zweden. Tijdens het rijden waan ik mij in Canada ! Ik zie uitgestrekte pijnbossen, enorme weides en prachtige meertjes. Wat jammer dat er nergens plaats voorzien is om te parkeren en van het uitzicht te genieten. Ik kan dan ook geen foto's posten daarvan, maar de beelden zitten wel in mijn geheugen gegrift ! Wat mij ook opvalt zijn de bordjes die waarschuwen voor overstekende elanden ! Ik heb er jammergenoeg, of moet ik zeggen 'gelukkig' geen gespot. We zijn pas omstreeks 18u aangekomen op onze uitgestippelde camping Bomstad, prachtige camping met plekjes aan het meer of plekjes in het bos. Ik verkies om niet aan het meer zelf te staan, enerzijds omdat het er krioelt van de muggen en anderzijds omdat Dinhjo niet te houden zou zijn van zodra de camperdeur openzwaait ! Er is een speciaal hondenstrand voorzien waar ik eerst met hem een kijkje ga nemen en hem eens in het water laat spelen. Ik vind het water wel iets te koud voor hem om te zwemmen, dus het blijft bij pootje-baden ! Onderweg naar de mobilhome liep zowaar een eekhoorntje vlak voor mij het pad over, op zoek naar lekkers die mensen hebben achtergelaten in de vuilnisbakken. Morgen gaan we hier de buurt verkennen en hoop ik mooie foto's van de omgeving te kunnen posten. Opvallend is ook dat ik onderweg, noch op enige camping ook maar 1 Belg heb gezien. Blijkbaar zoeken de Belgskes liever het warme zuiden op, hoewel ik hier absoluut niet mag klagen over het weer. Stralend mooi weer met helderblauwe lucht gehad vandaag ! Ah ja... nog iets... ik ben misschien wel wat ouder, maar kijken mag hé. Mooie mensen hoor de Zweden ! En sympathiek ! En jong !