Na regen komt zonneschijn !

18 juni 2019 - Bjørheimsbygda, Noorwegen

De ganse nacht hoor ik onophoudelijk de regen kletteren op het dak van de mobilhome. Zo hard zelfs dat Dinhjo mij met zijn neus komt porren, hij is namelijk bang van het lawaai. Ik pak mijn dekbed en hoofdkussen en ga gezellig bij hem liggen, want zijn bed is veel groter dan het mijne ! Gerustgesteld valt hij opnieuw in slaap, dicht tegen mij aan. Als mijn wekker piept om 8 uur hoor ik niks meer, geen regen, enkel het gekwetter van de vogeltjes. De zon is er nog niet, maar probeert toch om door het wolkendek te breken. Na de ochtendwandeling met Dinhjo ga ik mijn bestelde versgebakken broodjes ophalen bij mijn favoriete campingmadam. Wat een schat van een vrouw is dat ! Een frisse douche en een stevig ontbijt en we kunnen er tegenaan ! Gelukkig hoef ik geen water mee te sleuren voor Dinhjo want we gaan wandelen langs het meer, dus fris zoet water genoeg ! Gratis en voor niks van moeder natuur ! De weg die we volgen betreft een oude baan die, door de komst van de nieuwe tunnel, niet meer in gebruik is en afgesloten voor autoverkeer. Enkel voor wandelaars en fietsers. Ideaal voor mijn varken om los te lopen, want ik ben precies de enige die met de hond gaat wandelen. Het is er zalig rustig, het enige wat ik hoor zijn de vogeltjes en het geluid van de watervalletjes die her en der uit de bergen naar beneden vallen, hun weg zoekend tussen de rotsen, naar het meer. We vinden een klein weggetje die door het bos naar beneden loopt tot aan het meer. Wat een prachtig plekje ! Er ligt een oude kapotte boot, en een oude reddingsboei, waardoor ik vermoed dat er vroeger toch iets moet geweest zijn, maar de tijd en de vernieuwing heeft ervoor gezorgd dat geen mens hier nog komt. Raar dat er geen bootjes op het meer varen... Er staan ook geen huisjes rond het meer, dus ik veronderstel dat men niet meer met de auto, laat staan met een boot tot aan het meer geraakt. Een ongerept stukje natuur ! Ik laat Dinhjo daar wat in het water spelen, want dat is wat hij het liefste doet. Hij probeert dan de stenen op de bodem te pakken, denkend dat het balletjes zijn. Na een half uurtje wandelen we verder tot Dinhjo aangeeft dat hij terug wil gaan. Dat is het teken dat hij moe wordt. Ik kijk even op de app en we hebben er toch al 4,8 km op zitten, nu nog eens de terugweg en dan hebben we alweer een goeie 9 km gewandeld. Genoeg voor mijn oude knar, en voor mij ook. Ik besluit op de camping nog wat te genieten van de zon die nu volop schijnt. Terwijl ik van mijn koffietje slurp, komen de mobilhomes hier weer de één na de ander toe. Morgen vertrek ik naar camping Egenes in Flekkefjord. Benieuwd wat ons daar te wachten staat. Een nieuwe dag, een nieuw avontuur ! En terwijl ik dit stukje zit te schrijven, ligt mijn zwijntje in diepe slaap naast mij, te dromen van... ja, waarvan ? Dat zou ik nu wel eens willen weten...

1. Beirnaert freddy:
    18 juni 2019
    Hey moatje weer een lang mooi verhaal en mooie foto's. Jij zou nog ne bestseller kunnen schrijven. Groetjes en knuffel van kito 🐾🐾
  2. Liliane De Wilde:
    Fredje, 'k heb speciaal veel foto's van Dinhjo genomen, om mijn schade van gisteren in te halen ! :-)
  3. Astrid:
    18 juni 2019
    Dadde gij nie verdwaalt daar zo midden in de natuur! Amuseer jullie nog!
  4. Sofie:
    Zalig verslag! Ik droom mee!! Op naar morgen … Slaap zacht allebei!
  5. Liliane De Wilde:
    18 juni 2019
    Astridje, gewoon de weg volgen hé ! Elke smartphone heeft ook een gps-functie !
  6. Liliane De Wilde:
    Sofie, ik heb je beloofd da'k goed voor onze vriend zou zorgen hé. Ik probeer hem de tijd van zijn leven te geven, hij heeft het verdiend, de schat !
  7. Jeanine De Wilde:
    18 juni 2019
    Nog maar eens leuke foto's! Die van dat watervalleke is plezant want het lijkt of het water op je hoofd loopt :-) Ik heb vandaag eens gezeurd en ben al efkes naar wat foto's gaan piepen van Flekkefjord en waar het juist ligt op de kaart. t Ziet er ook mooi uit met dat oude spoorbaantje en die huisjes. Ik ben in elk geval blij dat je het zo goed stelt en... kijk alweer uit naar je volgende verhaal en foto's!
  8. Luc Kluge:
    19 juni 2019
    Onze honden vroeger (nu hebben we geen huisdieren meer) hadden ook enorme angst van de regen als we in onze stacaravan waren en kwamen dan ook bij ons liggen. Door de galvanisé-platen kon dat nogal galmen. Op dit moment (06.43u) is het in Gent ook een drache nationale met klank- en lichtspel... Fijne reis nog !
  9. Ellen Janssens:
    En zo zien we úw 'toot' ook eens op ne foto plakken :)
    Absorb nature!
    Fijne vakantie!
  10. Wini & Rik:
    19 juni 2019
    beste Liliane ge moet toch eens overwegen uw reisverhaal in boekvorm om te zetten ....
    groeten voor jullie beiden
    Wini &Rik
  11. Ann de koker:
    19 juni 2019
    Lilli, jij hebt echt wel schrijftalent ! Mooi verhaal , ‘ k zie het zo voor mij..
  12. Baudoin yolande:
    Wat een geweldig verslag moet er bijna van huilen zo mooi misschien moet je boeken gaan schrijven x
  13. Christine D haese:
    19 juni 2019
    Alle dagen een mooi verhaal en leuk om te lezen, misschien moet je gaan schrijven over het leven bij de politie, wordt ook een bestseller.
  14. Arie:
    Heel erg mooie foto’s 👌🏻
  15. Vera Saey:
    20 juni 2019
    Als ik jouw verhalen lees ,reis ik precies een beetje mee
    Draag goed zorg voor mekaar
    Toch wel hëël eenzaam .....maar daarom niet minder mooi
    Er loopt van alles rond tegenwoordig