Op verkenning in Aabenraa

7 juni 2019 - Aabenraa, Denemarken

Opgestaan met een stralende zon, het belooft een mooie dag te worden. Met Dinhjo op verkenning naar het fjord. Eigenlijk is dit gewoon het strand. Bij het woordje 'fjord' stel ik mij altijd enorme rotsformaties voor. Dit is hier dus niet het geval. Er is een speciaal stukje strand voorbehouden voor de honden en ik besluit daar wat met Dinhjo te spelen. Hij begint echter al gauw van het zoute water te drinken, hoewel ik gewoon flessenwater mee heb en hem dit ook regelmatig aanbied. 'Dinhjo-diarree' drinkt echter liever zeewater en ik kan hem dat blijkbaar niet afleren. Dan maar verder gewandeld naar het stadje Aabenraa. Ik waan mij hier in Sluis. Beetje zelfde concept met winkelwandelstraatjes en veel terrasjes, nee... geen sexboetiekjes. Ik besluit een koffietje te drinken op een terrasje en wordt daarvoor afgestraft met een rekening van 40 Deense Kronen ofte 6,81 euro. Ik verslik mij bijna in mijne koffie. Ok, dit is een lesje die ik geleerd heb. Scandinavië is duur, ik wist dit al, maar dit is echt het driedubbele van bij ons. Geen terrasjes meer ! Ik zal zelf mijn terrasje maken aan mijne mobilhome met zoveel koffie als ik maar wil. Op richting de jachthaven van Aabenraa. Wel mooi plaatsje daar. Blijkt dat daar ook een camperterrein is met zicht op zee ! Natuurlijk niet zo comfortabel staan als op een camping, maar toch... heel mooi gedaan ! Terug op de camping blijk ik er niet meer alleen te staan. Het is hier ook een lang weekend en de Duitsers en Denen stromen hier toe met de caravans en mobilhomes. Ik sta hier als enige Belg op de camping en Denen zijn niet bepaald socializers met Belgen. Wat de boer niet kent.... Nu ja, ik blijf ook nooit lang op dezelfde plaats en ben niet echt op zoek naar contact met mede-kampeerders. Morgen vertrek ik richting Zweden en ben van plan de overtocht te maken met de veerboot in Helsingor. Op naar Lerberget in Zweden !

1. Dirk Van Damme:
    mooie foto's !
    goede reis verder !
  2. Beirnaert freddy:
    7 juni 2019
    Mooi verhaal en dinhjo geniet er precies van groetjes fred
  3. Liliane De Wilde:
    7 juni 2019
    Dinhjo slaapt goed ! Elke avond uitgeteld in zijn bedje !
  4. Ocho:
    7 juni 2019
    Mooie blog, mooi reisverhaal.
    Met zo’n maat heb je uw bezigheid.
  5. Astrid:
    Super leuk om volgen!
  6. Jeanine De Wilde:
    7 juni 2019
    Weer leuk om te lezen! Hopelijk geen diarree voor Dinhjo morgen of je zal wat extra tussenstops moeten maken.Maar... je hebt tijd he? Go with the flow :-)
  7. Arie:
    Mooie foto’s 👌🏻 Leuke blog om te lezen
  8. Luc Kluge:
    Tof ! Op naar Zweden
  9. Ann de koker:
    8 juni 2019
    Zalig om jullie te zien op de kiekjes, ik kijk al uit nr jouw volgende verhaal x
  10. Brigitte:
    8 juni 2019
    Super !!!! Mooie foto's , Dinhjo heeft weer de tijd van zijn leven 😍 geniet er van !! kijk al uit naar het volgende verhaal 😘😘😘
  11. Anita van hamme:
    8 juni 2019
    Ik reis mee in gedachten.....